Numo’s veelgestelde vragen

Ik ben een leerling en ik heb een vraag

Op deze pagina staan (bijna) alle vragen die je als leerling zou kunnen stellen!

Voor de docent – Snel op de goede weg

Lees hier meer over het updaten van gebruikersgegevens voor het nieuwe schooljaar.

  • Handmatig: het leerplan instellen doe je door een of meer vaardigheden te activeren via TOOLS | LEERPLAN. In deze video of in dit document zie je hoe je zelf vaardigheden activeert en het leerplan aanpast.
  • Op basis van testresultaten: lees hier meer over het activeren van het leerplan op basis van testresultaten. 
Onder OVERZICHTEN vind je de resultaten van jouw leerlingen. 

  • ACTIVITEIT: een overzicht van hoe jouw leerlingen aan het werk zijn in Numo. In dit scherm klik je op de naam van een leerling voor een individueel overzicht. 
  • VOORTGANG SPRONGTOETSEN: een overzicht van de resultaten van jouw leerlingen op de sprongtoetsen. Via de selectiemenu’s kun je inzoomen op een vaardigheid en module. 
  • TAKEN: een overzicht van de voortgang van jouw leerlingen op taken. Via het selectiemenu kun je inzoomen op de oefeningen in een taak.
  • Via Single Sign-on (SSO) 
  • Met gebruikersnaam en wachtwoord
  • Zelf een wachtwoord aanmaken? Klik op de Wachtwoord vergeten-knop (e-mailadres moet wel bekend zijn).
  • Ben je je wachtwoord vergeten? Klik hier voor hulp.

Je kunt de resultaten van toetsen gebruiken om het leerplan in Numo in te stellen. Leerlingen oefenen zo met de lesstof die ze nog niet beheersen. Hoe je koppelt lees je hier:

De oefentijd staat voor de geregistreerde ‘schone werktijd’ waarin de leerling gewerkt heeft in zijn leerplan: sprongtoetsen en oefeningen. Klik hier voor meer informatie.

Numo inrichten en starten

De beheerder van Numo is verantwoordelijk voor het inrichten van Numo. Alle informatie die je nodig hebt om gebruikersgegevens (leerlingen en docenten) in Numo klaar te maken voor volgend schooljaar, vind je op deze pagina

Gebruikt jouw school Magister als leerlingvolgsysteem? Dan is er een koppeling beschikbaar waarmee gebruikersgegevens vanuit Magister worden geïmporteerd in Numo. Wanneer de koppeling tot stand is gekomen, kun je de gebruikersgegevens van de hele school in Numo importeren.

Ga je met een kleine selectie leerlingen aan de slag in Numo, dan kun je er ook voor kiezen om een export vanuit Magister te maken, deze te bewerken en vervolgens in Numo te importeren. 

In dit document staan beide opties inclusief een stappenplan beschreven. Indien gewenst is inloggen met Single Sign-on (SSO) mogelijk.

Gebruikt jouw school Somtoday als leerlingvolgsysteem? Dan is er een koppeling tussen Somtoday en Numo beschikbaar om leerlinggegevens vanuit Somtoday in Numo te importeren. Vervolgens kunnen de leerlingen indien gewenst inloggen via SSO. Om Numo te koppelen met Somtoday dient een aantal stappen doorlopen te worden. Meer hierover lees je hier.

Gebruikt jouw school Eduarte als leerlingvolgsysteem? Er is een koppeling tussen Eduarte en Numo beschikbaar, waarbij gebruikersgegevens direct worden opgehaald vanuit Eduarte. Om Numo te koppelen met Eduarte zijn een aantal gegevens nodig en dient de school enkele services beschikbaar te stellen. Meer hierover lees je hier.
Numo leest CSV-bestanden in. Een CSV-bestand is een speciaal bestandstype dat in Excel gemaakt kan worden. 

Download ons standaard inleesbestand en werk vanuit dit bestand of gebruik het als houvast. De inhoud van dit bestand kan ook komen uit een export van de leerlinggegevens vanuit Magister of Somtoday. Voor het invullen van de opleiding maak je gebruik van de benamingen uit het extra tabblad “Opleidingen” dat je onderin het Numo-inleesbestand vindt. Tip: gebruik leerlingnummers als gebruikersnaam. 

In dit document wordt in stapjes uitgelegd hoe je leerlingen en docenten inleest in Numo. Het importeren van het bestand, opgeslagen als CSV (gescheiden door lijstscheidingsteken), doe je via TOOLS | IMPORTEREN | KIES CSV BESTAND.

Het toevoegen van leerlingen is de taak van de beheerder. Dit gebeurt doorgaans via een koppeling met een LAS of via het inlezen van een CSV-bestand.

Het handmatig toevoegen van een leerling kan ook door een gebruiker met de docentenrol worden gedaan.

  • Je gaat naar TOOLS | GEBRUIKERS.
  • Het is handig als je vast in het selectiemenu midden bovenin de juiste klas selecteert, maar bij het toevoegen kun je ook altijd een andere klas kiezen of aanmaken.
  • Klik op de knop NIEUWE GEBRUIKER.
  • Voer de gegevens van de leerling in. Ons advies is om bij gebruikersnaam het leerlingnummer in te vullen. Klik rechts onderin op de roze knop BEWAAR. De leerling is in Numo toegevoegd.
  • Kopieer de inloggegevens en verstrek deze aan de leerling, nadat je een leerplan of taak hebt klaargezet.

Er zijn diverse manieren om in te loggen in Numo. Voor handmatig inloggen ga je naar mijn.numo.nl. Vul hier eerst de korte schoolnaam in.

  • Met gebruikersnaam en wachtwoord. Deze is bijvoorbeeld aangemaakt door de beheerder bij het inlezen van een CSV-bestand, of handmatig door een docent of beheerder. 
  • Wil je zelf een wachtwoord aanmaken? Maak dan gebruik van de Wachtwoord vergeten-knop in het inlogscherm (e-mailadres moet wel bekend zijn).
  • Ben je je wachtwoord vergeten? Klik hier voor hulp.

Via Single Sign-on (SSO). Lees hier hoe je de koppeling aanmaakt en hoe het inloggen werkt.

Nee, er worden niet automatisch inloggegevens naar leerlingen verstuurd. Afhankelijk van de manier van toevoegen van de leerlingen, dient de beheerder of docent zelf de inloggegevens te verstrekken aan de leerling. Er kan ook voor inloggen via Single Sign-on gekozen worden, waarbij geen inloggegevens nodig zijn.

Leerlingen kunnen door middel van Single Sign-on (SSO) met een enkele klik direct inloggen in Numo. Via het platform Entree, van de Kennisnet Federatie, is de elektronische leeromgeving (elo) van de school gekoppeld aan Numo. Hier lees je hoe dit werkt. 

In verband met de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) kun je nu extra veilig inloggen in Numo met Verificatie in twee stappen. Zodra je de verificatie in twee stappen hebt ingesteld, kun je deze gebruiken om in te loggen. Je vult in het inlogscherm je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens gebruik je een extra verificatiecode om te bevestigen dat jij het bent. Daarna kun je zoals gebruikelijk aan de slag in Numo.

Op dit moment is Verificatie in twee stappen beschikbaar voor beheerders en docenten.

Lees hier hoe je Verificatie in twee stappen instelt en gebruikt. 

Leerlingen kunnen in meerdere klassen zitten. De docent die een aantal leerlingen uit verschillende (hoofd)klassen begeleidt kan een eigen (extra) klas inrichten. De hoofdklas blijft gewoon bestaan. In dit document lees je hoe je als docent een leerling in een extra klas plaatst, hoe dat er in de overzichten uit ziet en hoe je het inzet.
Leerlingen moeten ingelezen zijn door de Numo-beheerder. Stem met de Numo-beheerder af hoe jouw leerlingen inloggen. Vervolgens zorg jij ervoor dat er een leerplan voor de leerlingen klaarstaat. Dit kan handmatig of op basis van testresultaten

  • Als je het leerplan activeert op basis van resultaten van een 0-meting, dan wordt daarmee het startniveau bepaald. Het opleidingsniveau en het leerjaar van de leerling bepalen het eindniveau.
    • Dia. Klik hier voor het hulpdocument.
    • Cito. Klik hier voor het hulpdocument. 
    • JIJ. Klik hier voor het hulpdocument. 
    • Muiswerk Testsuites van Kurve. Klik hier voor het hulpdocument. 
  • Het leerplan handmatig instellen doe je door een of meer vaardigheden te activeren. In deze video of dit hulpdocument zie je hoe je het leerplan zelf kunt instellen door vaardigheden te activeren.

Deel de inloggegevens (korte schoolnaam, gebruikersnaam en wachtwoord) voor mijn.numo.nl met je leerlingen, zodat ze kunnen starten. Indien ook de mailadressen van de leerlingen in Numo staan, kan de leerling via de Wachtwoord vergeten-knop of na inloggen bij Profiel zijn eigen wachtwoord wijzigen.

Na het inloggen krijgt de leerling deze video te zien, met uitleg over het leerlingendashboard. Deze video kun je ook bij de start van Numo aan de hele klas laten zien op het digibord.

Toetsresultaten koppelen

Wanneer je met Dia toetst, kunnen de volgende vaardigheden in Numo geactiveerd worden:

  • Nederlands (Diatekst en Diaspel): Lezen, Woorden, Grammatica, Spelling, Werkwoordspelling en Leestekens
  • Engels (Diatekst): Reading en Words
  • Rekenen (Diacijfer): Basisrekenen, Getallen, Meten en Meetkunde, Verbanden en Verhoudingen

In de Dia Groeiwijzer kun je de koppeling met Numo activeren. Zodra dit is gedaan en er toetsen zijn afgenomen, verschijnt er de volgende dag in Numo een koppelteken achter de naam van de leerling (te zien bij TOOLS | LEERPLAN). Wanneer je hierop klikt wordt er een persoonlijk oefenplan klaargezet op basis van de toetsresultaten. Bekijk de volledige procedure hier.

Met een koppeling tussen het Cito Volgsysteem VO en Numo kunnen leerlingen op hun eigen niveau verder oefenen met de vaardigheden:

  • Nederlands: Lezen en Woorden
  • Engels: Reading en Words
  • Rekenen: Basisrekenen, Getallen, Meten en Meetkunde, Verbanden en Verhoudingen

De koppeling vraag je aan bij Cito via deze link. Zodra dit is verwerkt en er toetsen zijn afgenomen, vind je de volgende dag in Numo een koppelteken achter de naam van de leerling (bij TOOLS | LEERPLAN). Door hierop te klikken zet je individuele leerplannen klaar op basis van de toetsresultaten. Bekijk de volledige procedure voor de koppeling hier.

Wanneer er JIJ!-toetsen (van Bureau ICE) zijn afgenomen, kun je de toetsresultaten koppelen aan Numo. Op basis hiervan worden op maat gemaakte leerplannen klaargezet. De volgende vaardigheden kunnen in Numo worden geactiveerd: 

  • Nederlands: Lezen, Woorden, Spelling, Werkwoordspelling, Leestekens en Formuleren
  • Nederlands NT2: Lezen, Woorden, Spelling, Werkwoordspelling, Grammatica, Leestekens en Formuleren
  • Engels: Reading, Words en Grammar
  • Rekenen: Basisrekenen, Getallen, Meten en Meetkunde, Verbanden,  Verhoudingen en Tafels

Wil je de JIJ!-toetsresultaten koppelen aan Numo? Bekijk dan ons stappenplan.

Als je gebruik maakt van de Muiswerk Testsuites is het mogelijk om de individuele leerplannen van de leerlingen in te stellen op basis van deze testresultaten. De volgende vaardigheden kunnen geactiveerd worden:

  • Nederlands: Lezen, Woorden, Grammatica, Spelling, Werkwoordspelling en Leestekens
  • Engels: Reading en Words
  • Rekenen: Basisrekenen, Getallen, Meten en Meetkunde, Verbanden en Verhoudingen

Gebruik jij de Muiswerk Testsuites en wil je koppelen met Numo? Bekijk dan ons stappenplan.

In Numo kun je het individuele leerplan van jouw leerlingen instellen op basis van toetsresultaten. Op dit moment kan dit met de resultaten van Citotoetsen, Diatoetsen, JIJ! en de Muiswerk Testsuites.

Op deze pagina vind je een overzicht van de toetsleveranciers met daarbij de vaardigheden die gekoppeld kunnen worden.

Er kunnen diverse redenen zijn voor het ontbreken van het koppelteken:

  • De koppeling met de toetsleverancier is nog niet (volledig) tot stand gebracht.
  • De koppeling is wel tot stand gebracht, maar pas ‘s nachts worden de resultaten doorgestuurd.
  • De betreffende leerling heeft de toets niet gemaakt of niet goed afgerond.

Mochten hierover nog vragen zijn, bel gerust met de support-afdeling op 0297 523 159.

Werking Numo

Het leerplan instellen kan handmatig of op basis van testresultaten.

Je kunt het leerplan activeren op basis van de testresultaten van Dia, Cito, JIJ! of de Muiswerk Testsuites van Kurve. Klik op één van de linkjes om het stappenplan te bekijken. Na het maken van de koppeling klik je op het koppelteken dat is verschenen achter de naam van de leerling bij TOOLS | LEERPLAN. Afhankelijk van de getoetste vaardigheden en de behaalde scores, worden er vaardigheden in Numo opengezet.

Het leerplan handmatig instellen doe je door een of meer vaardigheden te activeren bij TOOLS | LEERPLAN. In deze video of dit hulpdocument leggen we het aan je uit.

Een optionele module is een module die niet standaard in het leerplan zit van de betreffende opleiding en leerjaar. De optionele module kan in twee situaties verschijnen:

  • De optionele module links van de eerste – dus makkelijkste – standaard module, wordt automatisch toegevoegd aan het leerplan als de leerling te veel moeite blijkt te hebben met de makkelijkste standaard module (de eerste sprongtoets is 3x niet gehaald).
  • De optionele module rechts van de laatste – dus lastigste – standaard module, kan de leerling zélf toevoegen aan zijn leerplan als hij meer uitdaging wil. Dat doet hij voor deze vaardigheid via het DOEL-scherm in zijn dashboard. Als docent kun jij de module ook inschakelen door deze van optioneel naar standaard te wijzigen.
Wanneer een leerling werkt in zijn leerplan, volgt de leerling zijn eigen route en werkt hij in zijn eigen tempo. Per leerstofonderdeel begint een leerling met het maken van een diagnostische sprongtoets, die verschillende leerdoelen bevraagt. Daarna krijgt de leerling instructie, oefenstof en feedback op maat. Het leerplan is adaptief. 

Wil je als docent de route bepalen, bijvoorbeeld omdat je eerst klassikaal een lesdoel wilt bespreken en daarna leerlingen met dezelfde oefeningen aan het werk wilt zetten? Dan kun je taken klaarzetten. 

Goed om te weten: in het leerplan is het mogelijk om handmatig de doelscore aan te passen, bij taken is het standaard 80%. Taken staan volledig op zichzelf en hebben geen effect op de bloem op het startscherm. 

Meer lezen over adaptief of taakgericht werken? Bekijk onze brochure “Haal alles uit Numo”.

Bij Taken kun je oefeningen kiezen die aansluiten bij het lesdoel. Je zoekt bijvoorbeeld oefeningen over ‘Persoonsvorm‘ of ‘Oppervlakte‘ en zet die voor jouw leerlingen klaar. Op deze manier bepaal jij de route. De takenfunctie is te vinden onder TOOLS | TAKEN. Meer informatie over de werking van taken lees je hier

Deze functie is niet adaptief, maar kan wel naast het leerplan worden gebruikt. 

Bekijk deze video, waarin je ziet hoe je met Taken werkt in Numo. 

De oefentijd staat voor de geregistreerde ‘schone werktijd’ waarin de leerling gewerkt heeft in zijn leerplan: oefeningen en sprongtoetsen. Klik hier voor meer informatie.
De bloem bij START in Numo geeft jou inzicht in de inzet en voortgang van je leerlingen.

De bloem laat alleen inzet en voortgang zien van:

  • het geselecteerde vak
  • leerlingen uit de geselecteerde klas 
  • de periode die rechtsboven staat aangegeven
  • resultaten in hun leerplan (werk dat via taken wordt gedaan, telt niet mee).

Klik hier voor de uitgebreide uitleg over de bloem. 

Soms tonen docenten de bloem tijdens het werken op het digibord, zodat leerlingen zien hoe ze bezig zijn. Wil je de bloem tonen zonder dat de initialen van de leerlingen in beeld zijn? Dat kan! Haal het schuifje om bij toon initialen.

Voor inzicht in de voortgang van de sprongtoetsen van jouw hele klas ga je naar OVERZICHTEN | VOORTGANG SPRONGTOETSEN. Je selecteert de klas die je wilt bekijken. Hier zie je hoeveel sprongtoetsen er per vaardigheid klaar staan en hoeveel hiervan gehaald zijn. De kleur zegt iets over het resultaat op de laatste sprongtoets. 

Om in te zoomen op een vaardigheid klik je deze in het middelste selectiemenu aan. Je ziet welke modules actief zijn en in welke module je leerlingen aan het werk zijn. Ook hier zegt de kleur iets over het resultaat op de laatste sprongtoets. 

Om inzicht te krijgen in de scores van leerlingen op de verschillende onderwerpen (rubrieken), klik je in het selectiemenu een module aan. Per rubriek zie je hoe de leerlingen in de sprongtoets gescoord hebben. Wanneer een sprongtoets niet is gehaald, staan er in het individuele leerplan oefeningen klaar over de onderwerpen die de leerling nog niet beheerst. Zie je dat één onderwerp door een grote groep lastig gevonden wordt, dan kan dit aanleiding zijn voor een klassikale instructie. 

Via OVERZICHTEN | ACTIVITEIT kun je doorklikken naar de individuele resultaten van jouw leerlingen. Klik in dit scherm op de naam van een leerling. 

Je komt terecht in het tabblad VOORTGANG. Hier zie je de groei per vaardigheid. Ook kun je zien in welke module de leerling aan het werk is. Door te klikken op een sprongtoets of een oefening kun je de antwoorden van de leerling bekijken. 

Voor een samenvatting van de individuele resultaten kun je het resultaatoverzicht downloaden. Gebruik hiervoor de knop “Download resultaatoverzicht” rechtsboven.

Via OVERZICHTEN | ACTIVITEIT kun je doorklikken naar de individuele resultaten van jouw leerlingen. Klik in dit scherm op de naam van een leerling. Je komt terecht in het tabblad VOORTGANG. In dit scherm klik je op een sprongtoets (zeshoek) of een oefening (rondje). Om de antwoorden van de leerling te bekijken klik je op de knop BEKIJK SPRONGTOETS of BEKIJK OEFENING. Je ziet de gegeven antwoorden van de leerling. Bij een fout antwoord zie je ook het juiste antwoord.
Via OVERZICHTEN | ACTIVITEIT klik je door naar de individuele resultaten van jouw leerlingen.

  • Klik in dit scherm op de naam van een leerling. Je komt terecht in het tabblad VOORTGANG.
  • Klik daarna door naar het tabblad GROEICURVE.
  • Kies de periode waarvan je de groeicurve wil bekijken. De staafjes zijn gevuld als je in een periode een of meer sprongtoetsen gehaald hebt. Anders zijn ze niet gevuld en wordt het niveau van de eerdere periode aangegeven. Je kunt ook staafjes aan- en uitklikken.

Wil je dit downloaden? Klik dan rechts bovenin op “Download resultaatoverzicht”.

Het resultaatoverzicht is een samenvoeging van een drietal onderwerpen uit Numo: de voortgang in het huidige leerplan, de inspanning over het afgelopen jaar en de groei over de jaren/kwartalen. Meer weten over wat je precies afleest in het resultaatoverzicht? Bekijk hier het hulpdocument. 

Om de samenvatting voor jouw leerlingen te bekijken, ga je naar OVERZICHTEN en klik je op een leerling. Daarna klik je rechts bovenin op “Download resultaatoverzicht” om het overzicht voor deze leerling te downloaden. 

Wil je voor alle leerlingen in een klas tegelijkertijd het resultaatoverzicht downloaden? Dat kan via OVERZICHTEN | ACTIVITEIT. Rechts bovenin zie je de knop “Download resultaatoverzicht alle leerlingen” staan. Vervolgens kies je voor het downloaden van losse PDF’s, of voor alle leerlingen in één PDF. 

Als je ingelogd bent in het docentendashboard kun je rechts bovenin op de naam van een leerling zoeken. Je kunt ook via OVERZICHTEN | ACTIVITEIT naar het individuele overzicht van een leerling gaan. Klik op een niet-gehaalde sprongtoets (rode zeshoek). Het persoonlijk oefenprogramma klapt uit. Klik op een oefening en klik daaronder op de blauwe knop Wis oefening uit POP.

Is er iets mis met de oefening waardoor de leerling niet verder kan? Via de feedbackknop kan de leerling ons dit laten weten. Jij kunt ons ook mailen via support@kurve.nl.

Wanneer een leerling alle sprongtoetsen van een module heeft gehaald, verdient de leerling een trofee. Als docent kun je de trofeeën van je leerlingen ook bekijken en downloaden. Via OVERZICHTEN | ACTIVITEIT selecteer je een leerling. In het rechtermenu vind je nu TROFEEËN. Meer over trofeeën lees je hier.
Leerlingen en docenten geven aan dat de flitstijd van een oefening soms te kort is. Zeker als er bijvoorbeeld dyslexie in het spel is. Leerlingen kunnen dan het woord niet snel genoeg lezen en de oefening niet goed maken. 

De flitstijd aanpassen doe je door bij TOOLS | GEBRUIKERS op een leerling te klikken en hier het schuifje bij Flitstijd (in sec.) aan te passen. Meer informatie hierover vind je hier.

Een beheerder kan alles wat een docent ook kan, én meer. Als Numo-beheerder zorg je voor de inrichting van jullie Numo-omgeving. Waar een docent alleen handmatig een enkele gebruiker kan toevoegen, kan een beheerder een compleet CSV-bestand met alle leerlinggegevens inlezen. De beheerder kan ook zorgen voor het uitvoeren van de koppeling met bijvoorbeeld Magister of Somtoday. Zowel een docent als een beheerder kan accounts archiveren, maar alleen de beheerder heeft de mogelijkheid om leerlingen te kunnen verwijderen. Zowel docenten als beheerders kunnen alle leerlingen zien en bewerken.
Als je leerlingen archiveert, dan kunnen ze niet meer inloggen en verschijnen ze niet meer in de overzichten. Resultaten blijven wel bewaard. Een docent of beheerder kan één of meer leerlingen naar het archief verplaatsen via TOOLS | GEBRUIKERS. Na het maken van de selectie kies je bij “Acties” voor “Archiveer”.

Als je leerlingen wilt verwijderen, bijvoorbeeld omdat ze van school af zijn, dan dien je deze leerlingen eerst te archiveren. LET OP: na het verwijderen kunnen de resultaten nooit meer teruggehaald worden. Verwijderen kan alleen door de beheerder gedaan worden. Ga naar TOOLS | GEBRUIKERS. In het rechter menu kies je voor “Toon archief”. Selecteer de leerlingen en kies bij “Acties” voor “Verwijder”.

Klik hier voor meer informatie.

Hier vind je diverse video’s waarin docenten meer over Numo kunnen leren.

Zijn je collega’s nog helemaal niet bekend met Numo? Een digitale rondleiding kan ook! Ze kunnen zich aanmelden voor een van onze wekelijkse webinars.

Heb je niet kunnen vinden wat je zocht? Geen probleem! Je kunt altijd een mailtje sturen naar support@kurve.nl of bellen naar 0297 523 159. De support-afdeling helpt je graag!

Tarieven, proberen en bestellen

Numo is hét online leermiddel voor rekenen en talen. Met Numo oefenen jouw leerlingen op hun eigen niveau met hun reken- en taalvaardigheden.

In deze video laten we je zien hoe Numo werkt en hoe het leerlingendashboard in Numo eruit ziet. Heb je hier nog vragen over? Neem dan contact met ons op via info@kurve.nl of 0297 361 664.

Dat kan! Wekelijks organiseren wij een webinar waarin onze adviseurs Numo demonstreren. Na deze eerste kennismaking kun je een vrijblijvende proeflicentie aanvragen om (klassikaal) met Numo te gaan oefenen. 

Wil je liever dat er een Numo-adviseur bij jou op school komt voor een presentatie aan jou en je collega’s? Ook dat is mogelijk, vraag hier een presentatie op school aan.

Je kunt Numo zelf uitproberen door middel van een demo. Vraag hier onze demonstratie-video aan en klik daarna zelf rond in het leerlingendashboard.

Je kunt ook een proeflicentie aanvragen na het volgen van het webinar. Met de proeflicentie kun je gratis 8 weken lang met je leerlingen Numo gaan verkennen. 

Op dit moment kun je Numo inzetten voor Nederlands, Rekenen, Engels, Duits, Frans en Spaans, afhankelijk van het onderwijstype. Bekijk de prijslijst voor het voortgezet onderwijs, isk en pro of de prijslijst voor het mbo voor de mogelijkheden. 
Numo biedt vaardigheden aan die geschikt zijn om digitaal te oefenen. 

Voor het vak Nederlands bevat Numo oefenstof van Op-weg-naar-1F tot en met 4F. De vaardigheden zijn Woorden, Spelling, Werkwoordspelling, Grammatica, Leestekens, Formuleren en Lezen. Nederlands bevat tevens NT2-modules. 

Voor rekenen is er oefenstof op het niveau Op-weg-naar-1F tot en met 3F beschikbaar. De vaardigheden zijn Basisrekenen, Getallen, Meten en Meetkunde, Verbanden, Verhoudingen, Wiskunde en Tafels. 

Ook biedt Numo lesstof voor de moderne vreemde talen: Engels (A0 tot en met B2), Duits (A0 tot en met B1), Spaans (A0-A2) en Frans (A0-A2). De vaardigheden voor de moderne vreemde talen zijn Woorden, Grammatica en Lezen. 

In deze PDF  vind je een overzicht van alle modules en de bijbehorende niveaus in Numo.

Bekijk via deze tool per opleiding en leerjaar welke (standaard en optionele) modules Numo aanbiedt. 

Als je Numo succesvol wilt inzetten bij jou op school, dan kun je als richtlijn onze implementatiewijzer gebruiken. 
Heb je een pakket gezien dat je goed kan gebruiken of heb je hulp nodig bij jouw keuze? Wij zitten iedere werkdag voor je klaar om samen uit te vinden wat de slimste keuze is voor jouw onderwijs. Bel naar 0297 361 664 of mail naar info@kurve.nl om je wensen te bespreken en/of te bestellen. Je ontvangt vervolgens een vrijblijvende offerte. Wanneer deze akkoord is dan kan jouw school binnen twee werkdagen aan de slag met Numo!
Je sluit een Numo-abonnement af voor één jaar. Tot 30 dagen voor de hernieuwingsdatum kun je wijzigingen doorgeven. Dit kan telefonisch via 0297 361664 of per mail via info@kurve.nl. Bekijk hier alle vakken en vaardigheden die Numo te bieden heeft. 
Zodra een leerling start met een sprongtoets of taak wordt de licentie in gebruik genomen.

Het is dus niet zo dat alle leerlingen die in Numo zijn toegevoegd automatisch een licentie in gebruik nemen. Zelfs als ze een leerplan toegewezen hebben gekregen, wordt nog geen licentie in gebruik genomen. Pas wanneer een leerling minimaal één vraag beantwoord heeft, is de licentie in gebruik genomen.

De beheerder in Numo kan via TOOLS | ABONNEMENT zien hoeveel licenties er besteld zijn en hoeveel er daadwerkelijk gebruikt zijn. Mochten er meer licenties gebruikt zijn dan dat er besteld zijn, dan ontvang je aan het einde van het schooljaar een factuur op basis van nacalculatie.